Plaćanje
Svoju online porudžbinu možete platiti koristeći Vašu VISA, MasterCard ili Maestro platnu karticu. Plaćanje nije moguće u stranoj valuti. Samo vlasnik platne kartice može izvršiti plaćanje.
Kupac koji koristi uslugu online plaćanja karticama preko našeg sajta u obavezi je da ispuni sledeće uslove:
- Isporuka robe je moguća samo na teritoriji Srbije i isključivo na adresu koja je navedena na korisničkom profilu.
- Porudžbine napravljene na webshop-u www.srafovi.rs, za koje je odabrana opcija dostave na kućnu adresu, mogu biti plaćene pouzećem.
- U slučaju plaćanja pouzećem – predajom gotovine kuriru koji vrši dostavu – kupac mora pripremiti tačan iznos za plaćanje.
- Porudžbine za koje je odabrana opcija preuzimanja u METRO DOO takođe mogu biti plaćene gotovinom.
Sve cene izražene su u domaćoj valuti — dinar (RSD) i uključuju PDV.
Proizvodi se naplaćuju po cenama koje važe na dan naručivanja i objavljenim na internet stranicama. Cene, uslovi plaćanja i akcijske ponude važe isključivo u trenutku plaćanja i mogu se promeniti bez prethodne najave. Prodavac će nastojati da cene navedene u narudžbini budu tačne, međutim može doći do greške.
U slučaju da se cena proizvoda promeni za vreme obrade narudžbine ili cena na internet stranicama iz bilo kojeg drugog razloga ne bude odgovarala stvarnoj ceni proizvoda ili usluge, Prodavac će omogućiti Potrošaču da odustane od kupovine odnosno da potvrdi novu promenjenu cenu.
Postoje i situacije kada Potrošač proizvode plaća stranom karticom, stranom valutom; prema propisima i zahtevima poslovnih banaka. U tom slučaju Potrošač je dužan da prouči i saglasi se — „da izjavu o konverziji‟, čiji je tekst sledeći:
Izjava o konverziji
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD).Za
informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije.
Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti
kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u
trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost
neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu.
Dostavu robe poručene na webshop-u www.srafovi.rs vrši kurirska služba AKS Express i cene se obračunavaju po njihovom cenovniku.
- Paketne pošiljke podrazumevaju slanje jednog ili više proizvoda čija ukupna težina (masa) ne prelazi 50kg i ukupni gabariti su najviše 40x20x21cm.
- Za sve paketne porudžbine čija je vrednost veća od 3.000 RSD, dostava je besplatna.
- Za sve paketne porudžbine čija je vrednost manja od 3.000 RSD dostava će kupcu biti naplaćena prema ceni koja je istaknuta u korpi.
- Zadržavamo pravo da ukinemo opciju besplatne dostave za pojedine proizvode koji, po svojim gabaritima, ne spadaju u kategoriju velikih pošiljki, ali zahtevaju poseban tretman prilikom transporta. Cena dostave će biti jasno prikazana u korpi.
- Sva poručena roba koja je odmah raspoloživa biće dostavljena na adresu kupca u roku od 1 do 3 radna dana, a roba koju u tom treutku nemamo na stanju u roku od 7 radnih dana, pod uslovom da dobavljač (uvoznik) ima tu robu na stanju. Porudžbine napravljene radnim danima do 11h, biće istog dana predate kurirskoj službi.
- Porudžbine napravljene nakon 11h biće predate kurirskoj službi narednog radnog dana.
- Kurirska služba ne vrši dostave subotom i nedeljom.
Kurirska služba će najviše dva puta pokušati da izvrši dostavu. Ukoliko ne pronađe kupca na navedenoj adresi i ne uspe da s njim stupi u kontakt putem navedenog broja telefona, porudžbina će biti poništena, a kupcu novac vraćen.
Pre predaje poručene robe kurirskoj službi, naši zaposleni će je detaljno proveriti i osigurati da na njoj nema vidljivih oštećenja. Roba će biti pakovana na način koji sprečava njeno oštećenje u prevozu. Prilikom preuzimanja robe od kurirske službe, kupac je dužan da je pregleda i za sva eventualna oštećenja uloži prigovor licu koje vrši isporuku.
Osim za dostavu na kućnu adresu, sva roba na webshop-u www.srafovi.rs može biti poručena i za preuzimanje u webshop-u , Ugrinovački put 166 (Zemun-Altina).
Porudžbine tipa „Lično preuzimanje“ prave se na stranici korpe, odabirom opcije „lično preuzimanje u webshop-u“ .
Ukoliko odabrana roba nije dostupna , kupac će o tome biti obavešten na stranici webshopa, uz mogućnost brzog slanja mejla sa pitanjem o (budućoj) dostupnosti.
Nakon potvrde porudžbine tipa „ Lično preuzimanje“, poručena roba biće spremna za preuzimanje u roku od najviše 3 radna sata (od 8 do 16h radnim danima i subotom i 08 do 13h ).
Porudžbine tipa „Lično preuzimanje“ mogu biti plaćene online (karticom banke) ili po preuzimanju, gotovinom ili karticom.
Porudžbine koje su plaćene online moraju biti preuzete u roku od 7 dana, inače se poništavaju, uz povrat novca kupcu.
Porudžbine za koje je odabrana opcija plaćanja u prodavnici moraju biti preuzete u roku od 24h ili će biti poništene.
Kupac je dužan da robu pregleda prilikom preuzimanja. Naknadne reklamacije ne mogu biti uvažene.
Reklamacije i povrat robe
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, METRO DOO je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, MasterCard i Maestro metoda plaćanja, što znači da će institucija na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.
Postupak rešavanja reklamacije sprovodi se na osnovu odredbi Zakona o zaštiti potrošača (“Sl.Glasnik RS” br. 62/2014) kao i odredbi Zakona o trgovini (“Sl.Glasnik RS” br. 53/10, 10/2013).
Na zamenu neispravnih proizvoda imate pravo ako je na proizvodu jasno vidljivo da greška nije nastala nepravilnim korišćenjem, već da je došlo do greške u proizvodnji, pakovanju ili transportu. Rok za odgovor na reklamaciju je 8 dana od prijema reklamacije. Rok za rešavanje je 30 dana od prijema reklamacije.
Povrat robe se u tom slučaju vrši na o našem trošak, a postupak se odvija u tri koraka:
1. Pošaljite Vaš zahtev našem operateru na adresu: office@srafovi.rs
Obavezno navedite sledeće podatke:
-ime i prezime
-e-mail adresu
-broj fakture ili fiskalnog računa koji ste dobili sa robom
-poruku u kojoj ćete opisati razlog reklamacije
2. Artikle namenjene za povrat adekvatno spakujte kako ne bi došlo do oštećenja u transportu.
3. Nakon što oštećena roba stigne u naše prostorije i provere opravdanosti reklamacije, ispravan artikal biće isporučen na Vašu adresu.
Ukoliko artikal više nemamo u ponudi, biće izvršen povraćaj novca. Zamena oštećenog artikla ide na trošak prodavca i vrši se preko odgovarajuće kurirske službe.
Robu možete ostaviti i lično u prodajnom objektu webshop-a.
Ukoliko kupac robu kojom je nezadovoljan vraća poštom, troškove ove dostave snosi on sam.
Zaštita privatnosti
U ime firme METRO DOO obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/ korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci neophodni za obavljanje posla. Svi zaposleni (i poslovni partneri) odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti.
Zaštita poverljivih podataka o transakciji
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije.Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama Institucija. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.
Prava i obaveze potrošača
Prodavac je dužan da potrošača (kupca) upozna: sa osnovnim obeležjima robe (proizvoda) koju kupuje, o ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke i načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, o postojanju i uslovima postprodajnih usluga i garancijama, o postojanju zakonske odgovornosti prodavca zbog nesaobraznosti robe ugovoru, o načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošača po osnovu nesaobraznosti. Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač, nakon što obavesti prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznosti zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe. Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora.
Potrošač može da izjavi reklamaciju radi ostvarivanja svojih prava usled nesaobraznosti robe ugovoru i prava po osnovu garancije, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, na način koji su opisani u obaveštenju o načinu i mestu primanja reklamacije. Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Prodavca na reklamaciju mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 30 dana, od dana podnošenja reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Potrošač treba da da svoju saglasnost u najkraćem mogućem roku od momenta prijema odgovora prodavca na reklamaciju, kako bi prodavac mogao da reši reklamaciju u gore spomenutom zakonskom roku. Neblagovremeno davanje saglasnoti potrošača smatraće se jednim od objektivnih razloga zbog kojih prodavac nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u zakonskom roku.
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost koju će potrošač dati u najkraćem mogućem roku. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Pravo na nesaobraznost se daje isključivo na ispravnost robe, a ne na njenu funkcionalnost i primenu jer se podrazumeva da je potrošač upoznat sa tehničkim karakteristikama proizvoda, pa se saobraznost odnosi na činjenicu da će izabrani proizvod zadovoljiti zahteve potrošača u okviru deklarisanih tehnickih mogucnosti propisanih od strane proizvođača. Od potrošača se očekuje da kupljeni proizvod ne izlaže štetnim dejstvima (ekstremno prašnjave prostorije, ekstremno hladne ili ekstremno tople prostorije i sl.). Sve eventualne nepravilnosti prouzrokovane ovakvim tretmanom robe će se otklanjati isključivo na teret potrošača.
Pravo na otklanjanje nesaobraznosti nije moguće ostvariti ukoliko je do oštećenja ili kvara robe došlo: usled transporta nakon isporuke, usled više sile (poplava, zemljotres, požar i sl.), usled nepravilnog korišćenja, usled nepridržavanja proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda, usled bilo kakvog mehaničkog oštećenja proizvoda koje je nastalo krivicom potrošača ili trećeg lica za koje prodavac ne odgovara, ukoliko je proizvod vraćen bez fiskalnog računa ili drugog dokaza da je kupljen kod prodavca. Potrošač je dužan da prilikom preuzimanja kupljenog proizvoda ustanovi kompletnost i fizičku neoštećenost proizvoda koje preuzima. Naknadne reklamacije koje se odnose na kompletnost i fizičku neoštećenost neće biti prihvaćene.
Sve dodatne informacije potrošač može dobiti pozivom na telefon 063/508-135 svakog radnog dana od 08h do 16h ili slanjem poruke na e-mail: office@srafovi.rs.